مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مرداد 1401 ساعت 11:422022-08-01اقتصادي

سوت زنی| چک تخلیه قوز بالا قوز مستأجران/ چک تخلیه از دسترس نظارت و بازرسی خارج است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، یکی از گزارش های ثبت شده در سامانه سوت زنی خبرگزاری فارس، توسط مخاطبان موضوع اجبار به گرفتن چک میلیاردی از مستاجر در همدان است که جزییات آن به شرح زیر است.

  اخیرا مالکان با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا مستاجران را مجبور به پرداخت چک تخلیه به مبلغ یک و نیم برابر ملک می کنند، به عنوان مثال ملکی که دو میلیارد ارزش داشته باشد چکی معادل 3 میلیارد تومان درخواست می کنند و ملاک این تعیین قیمت را قیمت ملک در سال بعد می دانند، همچنین یک چک هم بابت کل مبلغ اجاره دریافت می کنند در حالی که دو برابر مبلغ 12ماه اجاره پول رهن گرفته شده بنابراین این راه صرفا به منظور دور زدن مصوبه سه قوا انجام می گیرد تا سال بعد با همین چک ها بتوانند شرایط تخلیه مستاجر را فراهم کنند.

 به نظر می رسد مسئولان باید یک قانون مدون تصویب کنند تا هر چه سریع تر مستأجران از این بلاتکلیفی رهایی یابند،  امیدوارم این مطالبه به گوش مسئولان برسد.

این سوژه را با معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت همدان در میان گذاشتیم.

مرتضی بیدآبادی پس از بررسی موضوع پاسخ خبرگزاری را این چنین داد و گفت: راه اندازی بانک اطلاعاتی مستاجران و صاحبخانه ها خیلی از مشکلات این حوزه را حل می کند و ضمانت اجرایی مصوبات قوا و دولت است همچون اجرای قانون 15 ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوت زنی| چک تخلیه قوز بالا قوز مستأجران/ چک تخلیه از دسترس نظارت و بازرسی خارج است

سوت زنی| چک تخلیه قوز بالا قوز مستأجران/ چک تخلیه از دسترس نظارت و بازرسی خارج است